Mediace

Rodinná mediace
Rodinná mediace se zaměřuje na řešení konfliktů vyplývající z rodinných vztahů.
Mediace probíhá za asistence třetí strany - mediátora, jejímž výsledkem je oboustranně přijatelná dohoda. Mediace se účastní obě strany s cílem vyřešit spor rychle a kultivovaně a tím předejít zdlouhavému, emočně a finančně náročnému soudnímu řízení. Mediace může být i nařízena soudem, kdy úkolem mediátora je dovést strany k dohodě, kterou následně soud schválí. Toto je vhodné v rodinných a rozvodových sporech, tzv. sporech o dítě, kdy je v zájmu nezletilých dětí nutné, aby oba rodiče v co nejkratší možné době byli schopni vzájemné komunikace a kooperace při výchově dítěte. Při mediaci je základem komunikace (verbální i neverbální), důraz je kladem na nenásilnou komunikaci. To znamená, že každý názor a řeč klienta jsou respektovány.
Mediace je nejvíce efektivní v situaci, kdy nastane životní krize a je potřeba najít v co nejrychlejším čase racionální řešení, které bude postaveno na konkrétních a efektivních krocích do budoucnosti. Nejčastěji je to v oblasti rodinných vztahů, a to zejména tehdy, když se rodiče rozchází jako partneři, ale stále zastávají a chtějí zastávat role rodičů.
Rodinnou mediací tedy lze rychle a efektivně řešit důležité otázky před rozvodem, během rozvodu i po rozvodu manželů, a to zejména u:
- Majetkového uspořádání
- Výchovy a výživy nezletilých dětí do a po rozvodu
- Úpravy rodičovské zodpovědnosti
- Styku rodičů a prarodičů a s nezletilými dětmi
- Výživy pro nezletilé i zletilé děti
- Výživného pro manželku
- Poskytování peněžních a jiných prostředků na vedení společné domácnosti
- Řešení výchovných problémů
- Řešení dědických sporů
- Konfliktů péče o nemocné rodiče
- Uspořádání budoucího bydlení
- Mezigeneračních vztahů
- Zanedbávání péče o nezletilé
Výhody mediace při řešení konfliktů vyplývající z rodinných vztahů jsou především:
- Důvěrnost jednání a mlčenlivost zúčastněných stran
- Kontrola zúčastněných nad procesem řešení sporu a jeho výsledkem
- Pochopení druhé strany a možnost sami být pochopeni ve vnímání a prožívání dané situace
- Ujasnění si potřeb, očekávání a zájmů svých i druhé strany
- Snížení napětí a zlepšení vzájemných vztahů navzdory dočasným sporům
- Vyhnutí se soudnímu sporu a tím snížení časové i finanční investice
- Jednání v neformálním a bezpečném prostředí
- Výrazně lepší spokojenost zúčastněných stran s formou dohody a jejího následného dodržení
Základní kategorie mediace:
- Základní informace o mediaci
- Uplatnění mediace
- Mediace v oblasti lidských zdrojů
- Mediace spotřebitelských sporů
- Rodinná mediace
- Mediace v lékařské a veterinární oblasti
- Formulář popsání vašeho sporu k mediaci
„Spory by netrvaly tak dlouho, kdyby celá vina spočívala jen na jedné straně.“
- Charles de Gaulle
Nabízené služby:
Služby, nabízené a poskytované komorou v rámci mediačního či facilitačního řízení.
Komora
Základní informace o KMFČR, naleznete na těchto stránkách:
Kontakty
Neváhejte nás kontaktovat, ať už ve věci řešení sporu, či školení mediace a facilitace, případně související právní úpravy. Jsme připraveni vám být k dispozici.
Komora mediátorů a facilitátorů ČR, z.s.
V Jezerách 2062/21
Praha 3, 130 00
Telefon: +420 603 455 522
Email: info@kmfcr.cz
č.ú.: 4200366240/6800, Sberbank CZ, a.s.
Datová schránka: 75jnh5p